بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

حمید رضا مجیدی: موضوع "ما می توانیم" دور از دسترس نیست /رکن مهم یک جشنواره تبلیغات آن است

تاریخ ارسال : 1393/10/28

حمید رضا مجیدی  راه یافته هشتمین جشنواره سراسری عکس "ما می توانیم" معتقد است هنرمندان می توانند با مشاهده عکس های 50 سال قبل ایران و تغییراتی که بوجود آمده است وضعیت فعلی را بهتر درک کنند و نگاه خود را نسبت به کارخانه ها و مراکز تولید که در اطراف شان وجود دارد تغییردهند و آنها را متفاوت تر ببینند به همین خاطر موضوع جشنواره دور از دسترس نیست.

 

حمید رضا مجیدی برگزیده هشتمین جشنواره سراسری عکس "ما می توانیم" در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، عکس های ارسالی به جشنواره را محدود به چند موضوع تکراری دانست و گفت: ایران بعد از انقلاب درزمینه های متعددی  توانمندی هایی  را کسب کرده است ولی مشاهده می شود که بیشتربه موضوع صنعت پرداخت شده است و به مسائل اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در این جشنواره کمتر اشاره شده است.

وی ادامه داد: بانوان بعد از انقلاب در صحنه های مختلف  جامعه حضور پررنگی داشتند ولی در این جشنواره کمتر اثری را می بینیم که به این مورد پرداخته باشد.

وی با بیان اینکه "ما می توانیم" جزو اولین جشنواره های ماندگاری است  که  به نشان دادن جلوۀ اقتدار و موفقیت ایرانی  می پردازد، گفت: ایران در زمینه های پل سازی، جاده سازی، تونل و ... توانسته به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کند و این موفقیت ها که بعد از انقلاب چند برابر شده است نیاز داشت تا در فضایی به مردم اطلاع رسانی شود و فی النفسه ایجاد این جشنواره  و به نمایش گذاشتن عکس های منتخب در قالب نمایشگاه توانست قدم های ارزنده ای را در نشان دادن توانایی ها ی ایران به مردم داشته باشد.

این عکاس مستند، دادن اطلاعات و مشاوره به عکاسان در زمینۀ موضوع "ما می توانیم" را لازم دانست و خاطر نشان کرد: در طول سال باید بستری فراهم شود تا هنرمندان با دبیرخانه ارتباط داشته باشند و اگرعکاسی نیاز به مجوز دارد برای او هماهنگ کنند  و همچنین  نکاتی که در اجرای جشنواره واهداف برگزار کنندگان مد نظر است را در قالب بسته ای تدارک ببینند و در اختیار عکاسان بگذارند تا اثری که تولید می شود به هدف برگزار کنندگان نزدیک باشد.

مجیدی  موضوع جشنواره"ما می توانیم" را دور از دسترس ندانست و با اشاره به اینکه نگاه به گذشته ایران  و مقایسه آن با شرایط فعلی می تواند سوژ هایی را پیش روی عکاسان بگذارد، اظهار داشت: شرکت موفق درهر جشنواره ای نیازمند تحقیق در رابطه با موضوع آن است . در رابطه با این جشنواره نیزهنرمندان می توانند با مشاهده عکس های 50 سال قبل و تغییراتی که بوجود آمده است وضعیت فعلی را بهتر درک کنند و نگاه خود را نسبت به کارخانه ها و مراکز تولید که در اطراف شان وجود دارد تغییردهند و آنها را متفاوت تر ببینند.

وی  دراین رابطه عنوان کرد: اگر شرایطی از طرف دبیرخانه جشنواره مهیا شود تا عکاسان  از تکنیک های خلاقانه نیز در عکس های خود بهره ببرند می توان امیدوار بود هنرمندانی که به هنر انتزاعی و خلاقانه توجه دارند را نیز به نمایشگاه جذب کرد.

وی در پایان تبلیغات را رکن مهم یک جشنواره به شمار آورد وگفت: شاید در زمان برگزاری جشنواره فقط عده اندکی از مخاطبان فرصت داشته باشند از نمایشگاه دیدن کنند به همین خاطر برگزار کنندگان جشنواره باید با ایجاد نمایشگاه مجازی فرصتی را مهیا کنند تا عکاسان  شهرستانی و خارج از کشور از کارهای منتخب بازدید کنند.