بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

رتبه دوم موسیقی جشنواره تئاتر سوره ماه: برگزیده های بخش موسیقی جشنواره تئاتر باید توسط متخصصان انتخاب شوند

تاریخ ارسال : 1394/07/27

بهنام رحیمی گفت: اگر قرار است بخشی تخصصی مانند موسیقی در جشنواره‌ای داوری شود، بهتر است از متخصصان این رشته استفاده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، بهنام رحیمی، آهنگ‌ساز نمایش‌های «كیفر» و «چهل‌گیس» درباره حضورش دربیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه بیان كرد: من در چندین دوره از این جشنواره حضور داشته‌ام و به عنوان آهنگ‌ساز كارها را تماشا كرده‌ام و آموخته‌ام.

وی در عین حال گلایه كرد: آنچه مرا دلسرد می‌كند، نحوه داوری‌هاست. افرادی كه به عنوان داور و كارشناس در بخش داوری حضور دارند در بخش بازی‌ها و كارگردانی و نمایشنامه‌نویسی هم می‌توانند نظرات كارشناسی بدهند اما این عزیزان در بخش موسیقی شاید چندان صاحب‌نظر نباشند و سلیقه‌ای عمل كنند.

رحیمی با بیان اینكه می‌دانم این دوستان از موسیقی هم سررشته دارند، اظهار داشت: اما اگر قرار است بخشی تخصصی مانند موسیقی در جشنواره‌ای داوری شود بهتر است از متخصصان این رشته استفاده شود و از افرادی مانند سازنده‌های موسیقی فیلم و تئاتر كه در این زمینه سابقه و تجربه دارند، بهره گرفته شود.

این هنرمند درباره حضورش در بیست و چهارمین دوره جشنواره نیز توضیح داد: در جشنواره امسال دو كار داشتم و موفق به دیدن چند تئاتر در بخش مسابقه شدم. نمایش «نی نوا» از كارهای قابل تاملی بود كه تماشا كردم. این نمایش در بخش‌های مختلف و به‌خصوص بازیگری موفق عمل كرده بود و بازی آقای كرمی در این نمایش چشمگیر بود.

رحیمی افزود: نمایش «چهل‌گیس» برداشتی آزاد و جدید بود از داستان معروف حسن كچل و چهل گیس و اجرایی آوانگارد داشت. این داستان تمی عاشقانه دارد و روایتگر عشق حسن كچل و چهل گیس است كه با زبانی امروزی بیان می‌شود. زبان نمایش امروزی است و نیاز داشت در بخش موسیقی نیز چنین اتفاقی بیفتد. تمام تلاش من به عنوان سازنده موسیقی این نمایش این بود كه در جهت اهداف نمایشی و روایتی آن حركت كرده و حواس مخاطب را با موسیقی زیبا به كلیت نمایش جلب كنم. درمورد موسیقی نمایش «كیفر» نیز هدف من همین بود كه مخاطب را با داستان امروزی و پركشش نمایش همراه كنم و حس جاری در صحنه نمایش را با موسیقی تلفیق كرده و به كمك داستان و شخصیت پردازی‌ها بیایم.