بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه / ولیان: «سوره ماه» یک جشنواره حرفه ای است

تاریخ ارسال : 1393/07/16

کارگردان حاضر در بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه معتقد است، این جشنواره حرفه ای مسیر را برای ورود جوانان به دنیای هنر هموار می کند.و حوزه هنری به جوانان اعتماد دارد

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، بهمن ولیان، که با نمایش « عکاسخانه رضوی» در بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه در بخش تجربه های جوان حضور دارد، در خصوص داستان نمایش خود گفت: داستان این نمایش درباره یک عکاسخانه قدیمی است که با ورود افرادی به آن بستر بسیاری از اتفاقات می شود.

وی افزود: شیوه اجرایی ما برای تولید این اثر نمایشی رئالیستی است که در بخش هایی از آن از رئالیست جادویی نیز بهره برده ایم، در روایت این نمایش، با فراخور فضای اجرایی آن از تکنیک فلاش بک نیز استفاده شده است.

این کارگردان جوان در خصوص دلیل انتخاب جشنواره تئاتر سوره ماه برای عرضه نمایش خود گفت: این جشنواره جزو مهم ترین جشنواره های تئاتری کشور است که سکوی بسیاری از جوانان بوده و در آینده نیز خواهد بود، مدیران حوزه هنری برای جوانان اهمییت ویژه ای قائل هستند که در این رویکرد در جشنواره سوره ماه نمود دارد.

وی افزود: از آنجا که ایده و ذهنیت من با جریان جشنواره تئاتر سوره ماه همسو و همسان است، نمایش خود را برای جشنواره آماده کردم ، این جشنواره یک حرکت عظیم هنری در یک شکل بسیاری حرفه ای است که فضای آزمون و خطا را برای جوانان محیا ساخته است.

ولیان در خصوص نقش حوزه هنری در جریان هنری کشور گفت: حوزه هنری به جوانان اعتماد دارد و در جریان هنری کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، یکی  از نشانه ها ی این حضور د را می توان در جشنواره تئاتر سوره ماه جستجو کرد، جایی که فرصت حضور جوانان پدید آمده است و آنها با فراغ بال می توانند به کسب تجربه بپردازند.

وی در پایان گفت: نباید هدف اولیه برای حضور در این جشنواره ورودیه، جایزه و کمک هزینه اجرا باشد، بلکه هدف تولید اجرای تئاتر برای جامعه است، فارغ از اینکه جشنواره تنها محل حضور یک نمایش برای اجرای در مقابل داوران و هنرمندان تئاتر است، باید به دنبال وظیفه اصلی تئاتر یعنی سرگرم کردن و آگاهی بخشی به جامعه باشیم، اینگونه می توان یک جریان تئاتری هدفمند و پرقدرت در سراسر ایران داشته باشیم.