بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

داوران بخش تایپوگرافی سوگواره هنر عاشورایی معرفی شدند

داوران بخش تایپوگرافی چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی معرفی شدند.

تاریخ ارسال : 1401/8/22

به گزارش چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی، محمد صمدی، حسین چمن خواه و محمد روح‌الامین ارزیابی و داروی آثار بخش تایپوگرافی  سوگواره هنر عاشورایی را برعهده خواهند داشت.

محمد صمدی از سال 1381 تاکنون طراحی بیش از 70 عنوان پوستر فرهنگی، طراحی بیش از 50 عنوان نشانه و نشانه‌نوشته و طراحی جلد بیش از 100 عنوان کتاب را بر عهده داشته است. وی در زمینه طراحی گرافیک با موسسات و نهادهای مختلف فرهنگی از جمله شهرداری تهران، حوزه هنری، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، بنیاد روایت فتح، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان صدا و سیما، آستان قدس رضوی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همکاری داشته و طراح گرافیک نشریات همشهری، سوره، فرهنگ پایداری، نظام پزشکی، عصر اندیشه بوده است.

وی مدیر هنری «ماهنامه سه نقطه«، «هفته نامه پنجره»، روزنامه «صبح نو«، انتشارات «خیمه«، »ماهنامه تدبیر» سازمان مدیریت صنعتی، »نشریه هنرهای تجسمی هور» بنیاد فرهنگی روایت فتح و جشنواره بین‌المللی کاریکاتور ترامپیسم بوده است. صمدی در طول سالها فعالیت برگزیده جشنواره هنری «در انتظار صبح» دانشکده هنر سوره و برگزیده جشنواره «سلام بر نصرالله« بوده است. صمدی همچنین در حوزه رویدادهای هنری داوری جشنواره مطبوعات در بخش گرافیک و صفحه‌آرایی، جشنواره کتاب سرخ‌نگاران بنیاد شهید در بخش طراحی جلد و جشنواره هنری دفاع مقدس فانوس در بخش پوستر را بر عهده داشته است.

حسین چمن خواه متولد 1360 شیراز است و از شاگردان مسعود نجابتی و عضو کانون هنر شیعی به شمار می‌رود. وی در نمایشگاه حروف‌نگاری اسماءالحسنی، طراحی نشان جشنواره هنری امام رضا، طراحی نشان دوازدهمین دوسالانه طراحان گرافیک استان قم، سوگواره سرخ و سیاه به رنگ عشق، سوگواره هنر فاطمی، جشنواره هنر آسمانی و دوسالانه طراحان گرافیک استان قم افتخاراتی را کسب کرده است.

محمد روحالامین متولد سال 1354 در تهران، طراح پوستر است. او مدرک کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر و معماری دارد. محمد روح‌الامین از سال 1378 فعالیت خود را در زمینه طراحی پوستر آغاز کرده و از جمله طراحانی است که در پنج دوره جشنواره، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بوده و دیپلم افتخار طراحی نامواره (لوگو) را از فجر به دست آورده و در دو دوره نیز برنده جایزه جشنواره فیلم شهر شده است.

 روح الامین که بیش از ۱۰ سال است در سینما فعالیت‌ حرفه‌ای ‌می‌کند، طراحی لوگو و پوستر بیش از 80 فیلم‌سینمایی‌از جمله «قندون جهیزیه»، «متری شیش و نیم»، «سرخپوست»، «لاتاری»، «آرایش غلیظ»، «رقص روی شیشه»، «تیک‌آف»، «ماجرای نیمروز2»، «شعله‌ور»،« فیلشاه»، «رحمان 1400» و «مصادره» را در کارنامه دارد. محمد روح‌الامین لوگوی سریال‌هایی چون «هیولا» و «نون خ» را نیز طراحی کرده است. وی همچنین برنده جایزه بهترین لوگو سینمایی در ششمین جشنواره فیلم شهر و برنده تندیس هفتمین جشنواره فیلم شهر برای طراحی 5 لوگوی سینمایی نیز بوده است.

  سید حمید شریفی آل هاشم کارشناس نقاشی دانشکده هنرهای زیبای تهران و کارشناس ارشد ارتباط تصویری دانشگاه تربیت مدرس است که در زمینه تصویرسازی نشریات، کاریکاتور، حجم‌سازی و طراحی صحنه سالها فعالیت کرده است. وی علاوه بر اینکه دبیر چندین نمایشگاه و دوسالانه هنری بوده، در شورای تخصصی و داوری جشنواره‌ها و دوسالانه‌های هنری نیز عضویت داشته و مدیریت هنری نشریات، مراکز انتشاراتی مختلف و مراکز فرهنگی و هنری از جمله مجلات رشد، کانون پرورش فکری، حوزه هنری و... را برعهده داشته است. آل هاشم در بیش از یکصد نمایشگاه جمعی داخی و خارجی حضور داشته و علاوه بر تدریس در دانشگاه، جوایز متعددی از بینال‌ها و جشنواره‌های داخلی و خارجی را کسب کرده است.

گفتنی است، چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی در قالب 5 بخش پوستر و تایپوگرافی، نقاشی (دیجیتال و کلاسیک)، نقاشیخط، پرچم و کتیبه و پی‌نما برگزار خواهد شد. همچنین لازم به یادآوری است که مهلت ارسال آثار تا 25 آبان ماه تمدید شده است.