بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

مهرداد رایانی مخصوص: جای هنرمندان پیشكسوت در جشنواره تئاتر سوره ماه خالی است

تاریخ ارسال : 1393/07/28

عضو هیات داوری بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه گفت: باید برای حضور افراد باتجربه و پیشكسوت حوزه هنری در كنار نسل جوان، سرمایه گذاری انجام شود.

مهرداد رایانی مخصوص، عضو هیات داوری جشنواره بیست و سوم تئاتر سوره ماه، درباره كیفیت نمایشهای این دوره، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: با توجه به كارهایی كه امسال دیدم، به نظرم میرسد كارها مشابه سال گذشته است و مانند سال گذشته، امسال هم چند اثر خوب از گروه های شهرستانی داشتیم.

وی درباره رقابتی شدن جشنواره در مناطق مختلف اظهار كرد: به نظر من این كار بسیار خوبی بوده كه انجام شده چرا كه شور و هیجانی وارد كرده و فضای رقابتی انگیزه بیشتری به شركت كنندگان می دهد.

این هنرمند همچنین اظهار كرد: معتقدم جای نسل های قبل تر كه در حوزه هنری و تئاتر سوره ماه مطالبی را آموخته اند و كارهایی را اجرا كرده اند، در این جشنواره خالی است. از غیبت این گروه ها ناراحتم و حسرت می خورم كه چرا اینجا نیستند. كسانی كه در این فضاها بوده اند، می دانند حوزه هنری چه می خواهد و با اهداف آن آشنا هستند چرا اینجا نیستند؟

رایانی در ادامه گفت: نمی گویم نسل جدید وارد نشود. نسل جدید هم باید وارد این عرصه شود، در كنار نسل قدیمی قرار بگیرد تا این چرخه پویا باشد ولی حضور افراد با سابقه و باتجربه موضوعی است كه مغفول مانده و حوزه هنری باید به این موضوع توجه كند. باید نسل پیشكسوت را حفظ كرده و آنها را در كنار نسل جدید قرار دهیم چرا كه آنها كارآزموده تر شده و این مفاهیم را می شناسند.

وی با بیان این كه این كار نیازمند سرمایه گذاری است، گفت: بخش عمده ای از این قضیه به مسائل مالی برمیگردد. با یك بودجه دویست سیصد میلیونی نمی شود این توقع را داشت. در شرایطی كه برای تولید یك فیلم هزینه های زیاد و میلیاردی انجام می شود، به نظر من هنرمندان حوزه هنری از جان گذشتگی می كنند.

این داور جشنواره تئاتر بیست و سوم سوره ماه گفت: در عین حال كه كارهای موفقی را در این جشنواره دیده ایم، اگر بخواهم به نقطه ضعفی در بعضی از این نمایش ها اشاره كنم، این است كه در بعضی از كارها مستقیم گویی انجام گرفته، ضمن این كه یك مقدار از حركات و میزانسن هایی كه گنجانده می شود و صرفا برای خوشامد تماشاگر است هم از موارد آسیب زننده دیگری به كار است.