بازدید کننده محترم ، عملیات ثبت اثر شما در حال انجام میباشد ، ممکن است به دلیل حجم فایل شما کمی ارسال فایلها زمان بگیرد لطفا تا دریافت کد پیگیری صبر نمایید.

راه یافته جشنواره شعر انقلاب: شعر در هر انقلابی موتور محرك است

تاریخ ارسال : 1393/10/15

سلمان نظافت یزدی یكی از راه یافتگان چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب معتقد است كه شعر در هر انقلابی موتور محرك آن انقلاب و انقلابیون بوده است و نقش مؤثری در بسیج افراد دارد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، سلمان نظافت یزدی از راه یافتگان چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب كه با اثر «انقلاب جلسات» در بخش پژوهش این جشنواره حضور دارد درخصوص اثر خود گفت: بخشی از این پژوهش مربوط به جلسات شعری است كه قبل از انقلاب برگزار شده است و به نوعی پاتوق انقلابی‌ها بوده است و به اهمیت این جلسات شعری در به وجود آمدن انقلاب می‌پردازد. باید بدانیم شعر در هر انقلابی موتور محرك آن انقلاب و انقلابیون بوده است و نقش مؤثری در بسیج افراد دارد.
وی در مورد لزوم پژوهش در ادبیات انقلاب گفت: استاد شفیعی كدكنی معتقد بود كه باید به سراغ بررسی شعر انقلاب برویم؛ زیرا این فاصله نسل‌ها، نیاز را دوچندان خواهد كرد، این نیاز به این دلیل وجود دارد كه باید با تألیف و تدوین شناخت نامه‌ها، پژوهش‌ها و مقالات به انتقال تجربیات كمك كنیم تا همگان بتوانند از آن استفاده كنند.
نظافت یزدی درخصوص جایگاه حوزه هنری گفت: این نهاد با سابقه درخشانی كه در زمینه متولی بودن هنر و فرهنگ دارد، توانسته است یكی از تأثیرگذار‌ترین نهاد‌های فرهنگی باشد و به عنوان نمونه جلسات شعرخوانی حوزه هنری در شهر مقدس مشهد یكی از تاثیرگذار‌ترین محافل شعری كشور است و شعرای بزرگی در آن حضور دارند.
وی افزود: حوزه هنری همواره از یك ثبات و آرامش نسبی برخوردار بوده است و همیشه جشنواره‌های حوزه هنری محفلی برای ایجاد گفتمان سالم درخصوص ادبیات بوده است كه جای خرسندی و افتخار دارد.
این پژوهشگر ادبیات انقلاب درمورد برگزاری جشنواره شهر انقلاب گفت: برگزاری این جشنواره باعث می‌شود كه شاعران و استعداد‌های جوان شناخته و معرفی شوند. این روند باعث ترویج گفتمان و اندیشه مد نظر حوزه هنری می‌گردد و می‌توان گفت حوزه هنری در زمینه ادبیات ارزشی و معنوی بسیار خوب عمل می‌كند و باعث معرفی جوانان شده است.